@article { author = {Alidoost Zoghi, Peyman and Chirani, Ebrahim and Azadeh Del, Mohammad Reza}, title = {The role of social media marketing and brand social identity in the clothing industry with emphasis on the criteria of the Supreme Council of the Cultural Revolution}, journal = {The Islamic Revolution Approach}, volume = {15}, number = {55}, pages = {177-194}, year = {2021}, publisher = {Abdolmotaleb Abdollah}, issn = {2008-3777}, eissn = {2980-9053}, doi = {}, abstract = {The present article examines and studies the social media marketing and social identity of the brand in the Iranian clothing industry with emphasis on the criteria of the Supreme Council of the Cultural Revolution. The main question of the article is: Does the marketing of the clothing industry, as one of the distinctive features in today's world of economics and management, meet the criteria of the Supreme Council of the Cultural Revolution? And by considering these criteria, will social media marketing and social identity of brands be able to play an effective role in promoting national and indigenous patterns of clothing and lifestyle of people in society? The hypothesis that can be made on this basis is: In the Iranian clothing industry, which is based on the emphasis on cultural identity, especially in the era of rapid globalization, there is a reciprocal relationship between social media and brands in the field of marketing. The results show that the criteria in the approvals of the Supreme Council of the Cultural Revolution as the highest cultural institution in the field of clothing, can use marketing as a powerful tool to create a culture in the field of clothing and lifestyle of people in accordance with established principles.}, keywords = {Brand,Social Media,Social Identity,clothing industry,Marketing,Supreme Council of the Cultural Revolution}, title_fa = {نقش بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و هویت اجتماعی برند در صنعت پوشاک با تاکید بر معیارهای شورای عالی انقلاب فرهنگی}, abstract_fa = {مقاله‌حاضر به بررسی و مطالعه‌ بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و هویت اجتماعی برند در صنعت پوشاک ایران با تاکید بر معیارهای شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌پردازد. سئوال اصلی مقاله بدین قرار است: آیا بازاریابی صنعت پوشاک به عنوان یکی از شاخصه‌های متمایز در دنیای اقتصاد و مدیریت امروز، با معیارهای شورای عالی انقلاب فرهنگی مطابقت دارد؟  و آیا با لحاظ کردن معیارهای مذبور، بازاریابی رسانه های اجتماعی و هویت اجتماعی برندها قادر خواهند بود نقش موثری در رواج الگوهای ملی و بومی از پوشش و سبک زندگی افراد جامعه داشته باشند؟ فرضیه‌ای که بر این مبنا می‌توان مطرح کرد این است: در صنعت پوشاک ایران که مبنای آن تاکید بر هویت فرهنگی به خصوص در عصر پرشتاب جهانی شدن می‌باشد، بین رسانه‌های اجتماعی و برندها در زمینه‌ی بازاریابی، روابط متقابل وجود دارد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که معیارهای موجود در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان بالاترین نهاد فرهنگی در زمینه‌ی پوشاک و البسه، می‌توانند از بازاریابی به عنوان ابزاری قدرتمند جهت فرهنگ سازی در زمینه سبک پوشش و زندگی افراد مطابق با اصول تعیین شده استفاده ببرند. }, keywords_fa = {برند,رسانه‌های اجتماعی,هویت اجتماعی,صنعت پوشاک,بازاریابی,شورای عالی انقلاب فرهنگی}, url = {https://www.rahyaftjournal.ir/article_138867.html}, eprint = {https://www.rahyaftjournal.ir/article_138867_e2beba40ee54ef6ea6b422301ec577c6.pdf} }