@article { author = {khodadi, hasan}, title = {Self-respect as foreign policy; Theoretical framework for analyzing the foreign policy of the Safavieh government}, journal = {The Islamic Revolution Approach}, volume = {11}, number = {39}, pages = {43-60}, year = {2017}, publisher = {Abdolmotaleb Abdollah}, issn = {2008-3777}, eissn = {2980-9053}, doi = {}, abstract = {Some people believe that after the Islamic Revolution, their preservation and self-respect in foreign policy prevail over national interests, and national interests are sometimes overlooked. But it should be said that this level of attention and respect for communication with foreigners can be taken from the strategic culture of the dignified Iranian people. Therefore, the main question of the current research has been formed on the basis of whether other concepts, other than the acquisition of "power" and "security" such as "pride", have the ability to explain Iran's foreign policy during the Safavid period? The present article seeks to prove the hypothesis that the concept of "self esteem" can be transformed into three components of self-imposed conflict in conflict, "priority of identity" and "dignity", and explained the conflicts of the Safavid state.}, keywords = {Foreign Policy,dignity,self-imposed restriction,identity and status quo. 2- Future Studies of Civil Society in Islamic Republic of Iran using SWOT Matrix Analysis Method}, title_fa = {عزّت جوئی به مثابه سیاست خارجی؛ چارچوبی تئوریک برای تحلیل سیاست خارجی دولت صفویه}, abstract_fa = {عده‌ای بر این باورند؛ پس از انقلاب اسلامی، حفظ شان و عزت طلبی در سیاست خارجی بر منافع ملی رجحان داشته و از این رهگذر منافع ملی بعضاً مغفول واقع شده است. اما باید بیان کرد این میزان از توجه به شان و عزّت جویی در ارتباط با بیگانگان می‌تواند بر گرفته از فرهنگ استراتژیک منزلت طلب ایرانیان باشد. بنابراین، سؤال اصلی پژوهش پیش رو بر این اساس شکل گرفته است که آیا مفاهیم دیگری بجز کسب «قدرت» و «امنیّت» همچون« عزت جوئی»  قابلیّت تبیین سیاست خارجی  ایران را  در دوران صفویه دارد؟ مقالة حاضر در پی اثبات این فرضیه  است که می‌توان مفهوم «عزّت طلبی» را به سه مؤلّفۀ «محدودیّت خودخواسته در منازعات»، «اولویّت هویّت» و «منزلت جوئی»  تبدیل و منازعات دولت صفویه را تبیین کرد.}, keywords_fa = {سیاست خارجی,عزت جوئی,محدودیت خودخواسته,هویّت‌یابی و منزلت طلبی}, url = {https://www.rahyaftjournal.ir/article_51251.html}, eprint = {https://www.rahyaftjournal.ir/article_51251_98e44b100e65270d363bd30c40b476e0.pdf} }