@article { author = {Bayat, morteza and khaje sarvi, Gholamreza}, title = {Ethics, defending media values and literacy in the favorable media of the Islamic Revolution of Iran}, journal = {The Islamic Revolution Approach}, volume = {13}, number = {47}, pages = {131-152}, year = {2019}, publisher = {Abdolmotaleb Abdollah}, issn = {2008-3777}, eissn = {2980-9053}, doi = {}, abstract = {Desirable or ethical media is the introduction of a theoretical framework that media players are required to observe. The basic question posed in this article is what should be the desired model of the media in the Islamic Revolution? The main hypothesis of the study is that the media is characterized by media literacy, defending values, and strengthening revolutionary morale and central ethics. In this research, one sample was used to reject or accept the research hypotheses. The results of the research showed that the mean scores of the research variables were higher than 3 and the significance level was less than 0.05. Therefore, the research hypotheses were accepted. The results of the research also show that all three hypotheses with a 99% confidence level (1% error) Thus, the optimal medium of the media in the Islamic Revolution is based on three characteristics (central ethics, media literacy and the strengthening of revolutionary spirit).}, keywords = {Islamic media,ideal pattern,Islamic Revolution,Media Literacy,central ethics}, title_fa = {اخلاق‌محوری، دفاع از ارزش‌ها و سواد رسانه‌ای در رسانه مطلوب انقلاب اسلامی ایران}, abstract_fa = {رسانه مطلوب یا اخلاقی معرفی چارچوب نظری است که اصحاب رسانه ملزم به رعایت آن هستند. الگوی مطلوب رسانه همان رسانه‌ای است که هدایتگر، دین مدار و اخلاق محور باشد، به نحوی که در کلیه امور و برنامه ریزی‌های هدفمند، معیار را بر مدار خداوند، دین، آموزه‌های دینی و اخلاقی و سیره اهل بیت(ع) قرار دهد. پژوهش حاضر در پی پاسخ به یک سئوال اساسی است ، الگوی مطلوب رسانه در انقلاب اسلامی دارای چه ویژگی هایی باید باشد ؟ فرضیه اصلی که مطرح می‌شود این است که اساسا الگوی رسانه مطلوب در انقلاب اسلامی دارای دو ساحت نظری و عملی است که در ساحت نظری دارای عناصری مانند اخلاق گرایی، حق محوری، صداقت و واقع بینی، هدایت فقهی و رفتاری، عدم ابهام گویی و دروغ، عدم تهمت و غیبت و غیره است اما در ساحت عملی به واسطه عدم تجربه لازم، دارای کاربرد مناسبی نبوده است. از این رو در ساحت عمل نیز می‌بایست متناسب با نظام معنایی دارای نظام ساختاری شود که با استفاده از علم رسانه بتوان نظام ساختاری ایجاد شده را سیاستگذاری کرد. در این تحقیق برای ارائه الگوی رسانه مطلوب صرفا به روش کتابخانه‌ای اکتفا نشده است در این رابطه با جمعی از صاحبنظران مصاحبه شده و علاوه بر توصیف و تحلیل داده‌های موجود با یک پیمایش نظرات جمع آوری و نتایج استخراج شده است.}, keywords_fa = {رسانه‌های اسلامی,الگوی مطلوب,انقلاب اسلامی,سواد رسانه ای,اخلاق محوری}, url = {https://www.rahyaftjournal.ir/article_95521.html}, eprint = {https://www.rahyaftjournal.ir/article_95521_5825a564cee821ed3d90f35314d2f82b.pdf} }