- آشنا، حسام الدین و روحانی، محمدرضا(1389). «هویتهای فرهنگی ایرانیان از رویکردهای نظری تا مؤلفههای بنیادی»، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، دوره سوم، شماره4، صفحات185-157.
- استراوس، آنسلم و کوربین، جولیت (1990). اصول روش تحقیق کیفی نظریه مبنایی رویهها و شیوهها، ترجمه دکتر بیوک محمدی (1385)، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- ببی، ارل آر(1394). روشهای تحقیق در علوم اجتماعی(نظری-عملی)، ترجمه رضا فاضل، چاپ یازدهم، تهران: سمت.
- دلاور، علی(1382). مبانی نظری و علمی پژوهشهای علوم انسانی و اجتماعی، تهران: رشد.
- سیف، سوسن و دیگران(1397). روانشناسی رشد(1)، چاپ بیست و هفتم، تهران: سمت.
- شارع پور، محمود(1393). جامعه شناسی آموزش و پرورش، تهران: سمت.
- فلاحیان، ناهید و همکاران(1389). روش آموزش مطالعات اجتماعی(ویژه تربیت معلم رشته آموزش ابتدایی)، تهران: چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
- قربانی، قدرت الله(1383). «هویت ملی از دیدگاه استاد مطهری»، فصلنامه مطالعات ملی، سال پنجم، شماره 4، ص 23.
- کلانتری، عبدالحسین؛ همتی راد، فرزانه و مؤمنی، حسن(1398). «مطالعه جامعه شناختی پوشش دانشجویان دختر؛ عوامل عینی و ذهنی»، فصلنامه مطاعات زنان و خانواده، دوره 7، شماره 1، ص ص 50-29.
- کوئن، بروس(1373). مبانی جامعه شناسی، اقتباس و ترجمه فاضلی و توسلی، تهران: انتشارات سمت.
- نوریان، محمد(1396). تحلیل محتوای کمی وکیفی کتابهای درسی دوره ابتدایی، چاپ دوم، تهران: نشر شورا.
- نیک نفس، سعید(1392). «نقش تحلیل محتوا در فرایند آموزش و طراحی کتابهای درسی»، مجله جهانی رسانه، دوره 8، شماره 2، صفحات150-124.
- یوسفی، علی(1380). «روابط بین قومی و تأثیرات آن بر هویت اقوام در ایران»، فصلنامه مطالعات ملی، سال دوم، شماره 8، ص 17.
- منابع لاتین
- Braun, V and V. Clarke (2006). Using Thematic Analysis in Psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2).
- Groiss, Arnon and Nethanel Toobian (Nahid) (2006). The Attitude to the Other and to Peace in Iranian School Book and Teachers Guides", Center for Monitoring the Impact of Peace, http://www.Edume.org.
- Jaruwan, Daengbuppha, Nigel Hemmington, Keith Wilkes (2006). "Using Grounded Theory to Model Visitor Experiences at Heritage Sites, Qualitative Market Research", An International Journal, Vol. 9.
- Joffe, Helene and Lucy Yardley (2003)."Content and Thematic Analysis". In D. Marks and L. Yardley (Eds.). Research Methods in Clinical and Health Psychology. London: Sage Publication.
- Poole, M.S., & Folger, J.P. (1981) "Modes of Observation and the validation of interaction analysis Schemes", Small Group Behavior, Vol 12.