بشیریه، حسین.(1381) . چارچوب نظری جامعه شناسی سیاسی. فصلنامه نقد و نظر. ش .19 صص47-31.
تاجیک،محمدرضا.(1377). «سخن سردبیر». مجله گفتمان. ش 1. صص 5-1.
تاجیک،محمدرضا.( (1383) گفتمان و پادگفتمان و سیاست.تهران: مؤسسه تحقیقات فرهنگ و علوم انسانی.
تاجیک،محمدرضا.(.(1386).«روان کاوی و سیاست». فصلنامه پژوهش علوم سیاسی.ش چهارم و پنجم.صص45-19.
بزرگی،وحید.(1382).دیدگاه های جدید درروابظ بین الملل تأویل شناسی،پسانوگرایی،نظریه انتقادی ،تهران:نشرنی.
سافی،ل.م.(1379).« دو رهیافت متفاوت در جریان بازگشت به اسلام در جهان». ترجمه سیداحمد موثقی. فصلنامه سیاست. ش دوازدهم. صص 290-267.
حیدری،محمد شریف.(1388). «سلفی گری نوین در تقابل با راهبرد وحدت اسلامی». فصلنامه طلوع. سال هشتم. ش 27.صص 144-121.
سعید،بابی.(1390). هراس بنیادین: اروپامداری و ظهور اسلام گرایی. ترجمه غلامرضا جمشیدی و موسی عنبری. تهران: نشردانشگاه تهران.
سوسور، فردینان دو.( 1378). دوره زبان شناسی عمومی. ترجمهکورش صفوی. تهران: هرمس.
حقیقت، سید صادق.(1387). روش شناسی علوم سیاسی. چاپ دوم . قم: انتشارات دانشگاه مفید.
عباس زاده فتح آبادی، مهدی.( (1388). «بنیاد گرایی اسلامی و خشونت با نگاهی بر القاعده». فصلنامه سیاست. دوره 39. ش4.صص74-41.
تاجیک،محمدرضا.( (1389). « القاعده پس از 11 سپتامبر(با تأکید بر عراق)». فصلنامه سیاست .دوره 40 ش 2. صص170-151.
فیرحی، داوود.(1378). «فقه سیاسی اهل سنت». فصلنامه نقد و نظر.ش چهارم. صص113-72 .
نجفی فیروزجایی، عباس.(1382).« بنیادهای فکری القاعده و وهابیت». فصلنامه راهبرد، ش27. صص256-232.
قادری، حاتم.(1385). اندیشه سیاسی در اسلام و ایران. تهران: انتشارات سمت.
قطب،سید.( 1378). نشانه های راه. ترجمه محمود محمودی. تهران: نشر احسان.
قطب،سید (1362). فی ظلال القرآن. ترجمه محمدعلی عابدی. تهران: مرکز نشر انقلاب.
قطب،سید.(1368). اسلام و صلح جهانی. ترجمه و توضیح هادی خسروشاهی و زین العابدین قربانی. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی، 1368.
قطب،سید.(1370). آمریکا از دیدگاه سید قطب. ترجمه مصطفی اربابی. تهران: نشر احسان.
کارن، آرمسترانگ.(1393).« خشونت مذهبی افسانه». ترجمه سارا نجف پور ، علی تدین زاده . وب سایت ترجمان. تاریخ انتشار یکشنبه 28 دی. قابل دسترس: T
www.tarjoman.com/vtpa4k,0549.n93
کسرایی، محمد سالار، پوزش شیرازی، علی.(1388). «نظریه گفتمان لاکلائو و موف؛ ابزاری کارآمد در فهم تبیین پدیده های سیاسی». فصلنامه سیاست. دوره 29.ش3. صص360-339.
لاکلائو، ارفستو و شانتال موف.( 1392). هژمونی و استراتژی سوسیالیستی.ترجمه محمدرضایی.تهران: نشر ثالث.
موفه،شانتال.(1385). واسازی، عمل گرایی و سیاست دموکراسی در دیکانستراکشن و پراگماتیسم. ترجمه شیوا رویگریان. تهران:گام نو.
میر حیدر، دره، حمیدی نیا ، حسین.(1386). «کالبد شکافی نقشه جغرافیایی و نقش آن در اعمال قدرت و القاء سیاست». فصلنامه تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی. ش 8و9. صص165-139.
laclau,E & Mouffe,c.(2002). Recasting Marxism in James martin: Antonio Gramsci, critical Assessment of leading Political philosophers.VoutledgePress.
Dorsey ,james .(2014). The Rise of the Islamic State: Who is to blame?.Availability: www.huffintopnpost.com05.09.2015.
Micullef.v.joseph.(2015). Islamic State:its history, Idology and halleng .Availability: www.huffintopnpost.com.
zelin,r.aron.(2014).The War Between ISIS and AL-qaeda for Supremacy of the Global Jihadist Movement.Research notes.Number 20-June.Availability: http://www. The Washington Institute for Near East Policy.org.