- آدورنو تئودور/ هورکهایمر ماکس(1385) ، صنعت فرهنگ سازی، روشنگری به مثابه فریب توده ای، مراد فرهاد پور، ارغنون، ش ۱۸
- باهنر، ناصر (گفتوگو)،(1388)، «رسانه دینی، اشتراکات و تفاوتها»، ماهنامه رواق هنر و اندیشه، سال هشتم، دوره جدید، شماره پیاپی 90 و 91، مهر و آبان.
- بیچرانلو، عبدالله(1385)، عوامل مؤثر بر جذب مخاطبان به سریالهای تلویزیونی ماهواره ای؛ (مطالعة موردی سه سریال تلویزیونی)، فصلنامةعلمی ترویجیوسایلارتباطجمعی سال سال بیست و هفتم، شماره پیاپی 103 ، ص 71-51
- دیباجی، سید محمدعلی؛ زهرا رئی سمیرزایی(1390)، پرداختن به فلسفه رسانه، دو فصلنامه علمی و پژوهشی مطالعات میان رشتهای در رسانه و فرهنگ، ش2
- دویل،کریستینا(1385)، سواد اطلاعاتی در جامع اطلاعاتی، ترجمه فریده خش تراش پسندیده، فصلنامه کتاب
- خجسته،حسن(1386)،عناصراصلی ساخت دهی سازمانهای رسانهای و مقایسه ساختار سازمانی صدا با سیما،فصلنامةعلمی ترویجیوسایلارتباطجمعی سال هجدهم، شماره 3، شماره پیاپی 71 ، ص 168-155
- شاه منصوری، بیتا، شاه منصوری، پوریا(1391)، اعتبار رسانهای به عنوان یک منبع استراتژیک؛ بررسی تئوریک نقش اعتبار رسانهای در مدلهای مدیریت استراتژیک،مطالعاترسانهای، سال هفتم ، شماره 19، ص 64-55.
- شرف الدین، سید حسین(1390)، « الگوی مطلوب سرگرمی در یک رسانه دینی با تأکید بر رسانه ملی»، مجله معرفت فرهنگی-اجتماعی، سال دوم، شماره چهارم، صفحات 102-73.
- کنگ، لوسی(1389)، مدیریت راهبردی در رسانه: از نظریه تا اجرا، ترجمه علی اکبر فرهنگی، علیرضا قراگوزلو، مریم خطیب زاده، چاپ اول،تهران، دانژه.
- کوئن، بروس(1371)، درآمدی بر جامعه شناسی ترجمه محسن ثلاثی، تهران: فرهنگ معاصر
- گیوریان، حسن، ذاکری، معصومه(1392)، «نقش رسانهها برفرهنگ سازی»، مطالعات رسانه ای، سال هشتم، شماره بیستم، بهار، صفحات 27-1.
- محمدی، فرشته(1393)، « ویژگیهای رسانه تأثیرگذار منطبق بر آموزههای دینی»، مطالعات رسانه و امت، سال اول، شماره اول، پائیز و زمستان، صفحات 147-123.
- محمدی، نریمان و حیدری، علی(1391)، سرگردانی سوژهها در متن جهانی: تبیین تئوریک روایت سوژه در جهان رسانه ای، فصلنامه مطالعات بین المللی پلیس،سال سوم، ش11
- مک کوایل،دنیس(1383)، درآمدی بر نظریه ارتباطات جمعی، ترجمه پرویز اجلالی، تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها
- نقیب السادات، رضا(1390)،رسانههای فراگیر خبری و ایجاد جریان بیداری اسلامی،مشرق موعود، سال5، ش8
- نصرالهی،اکبر(1386)،مدیریت چینش اخبار رادیویی و تلویزیونی، فصلنامةعلمی ترویجیوسایلارتباطجمعی سال هجدهم، شماره 3، شماره پیاپی 71 ، 180-169
- نوذری، حسینعلی(1389)، نظریهانتقادیمکتبفرانکفورتدرعلوماجتماعیوانسانی، تهران، آگه
- یاسینی، سیده راضیه(1395)، تبلیغات تجاری شبکههای تلویزیونی ماهوارهای فارسی زبان و سبک زندگی زنان مخاطب، فصلنامةعلمی ترویجیوسایلارتباطجمعی سال سال بیست و هفتم، شماره پیاپی 103 ص 84-71