منابع فارسی
بشیر، حسن؛ وحیدفردوسی، علی (1392)، «بازنمایی تحولات اخیر جهان اسلام در گفتمان شبکه پرستیوی»، نشریه پژوهشهای سیاسی جهان اسلام، شماره 7، صص 29-50.
بلقزیز، عبدالله (1388)، حزب الله: از آزادسازی تا بازدارندگی، ترجمه شمس علی، تهران، نشر موسسه مطالعات اندیشه سازان نور.
شمسالدین، عبدالله، عینالانتصار (2016)، وقائع وأسرار مجهولة فی إدارة الحرب الإعلامیة خلال عدوان تموز، (المنار نموذجاً)، دار الأمیر للثقافة والعلوم، بیروت.
صادقی، حسین؛ کندری، امیر؛ مهدیپور، محمد؛ سیفی قره یتاق، داوود (1401)، «نقش و عملکرد دیپلماتیک شبکههای خبری»، نشریه قلمروهای جغرافیایی قرن جدید، شماره 2، صص 168-178.
گرانمایه، علی، ذاکری؛ ریحانه سادات (1395)، «بررسی میزان و پوشش خبری داعش و مقایسه رعایت ملاحظات پوشش اخبار خشن و دلخراش (بخش خبری 21 شبکه یک سیما و خبر تاپفایو (top5) شبکه خبر)»، نشریه رسانه، شماره 195، صص 107-128.
مهدیزاده، سیدمحمد (1387)، رسانهها و بازنماییها، تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
نصار، مریم (1391)، تکنیکهای تبلیغات سیاسی شبکه المنار در جنگ سی و سه روزه لبنان، تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی.
نعیمی مصیب، مصاحبه شخصی، 1400
هال، استوارت (1382)، «رمزگذاری، رمزگشایی»، ترجمه: نیما ملکمحمدی، در: مطالعات فرهنگی (مجموعه مقالات)، تهران: تلخون.
منابع انگلیسی و فرانسوی
Aref, Al Abed (2001), Lebanon and Al Taef, Beirut: Centre for Arab Unity Studies.
Augé, Etienne (2015), Liban, Monde arabe, monde musulman, Paris : De Boeck supérieur
Baylouni, Ann Marie (2009), “Not Your Father's Islamist TV: Changing Programming on Hizbullah's al Manar”, Arab Media and Society (2009). URL: http://www.arabmediasociety.com/?article=728
Blanford, N. (2001), ‘Hizbullah Sharpens its Weapons in Propaganda War’, available at www.csmonitor.com/2001/1228/p6s2-wome.html (accessed 3 November 2008)
Dan Nimmo et James E. Combs (1983), Mediated Political Realities, New York, Longman.
Ferejohn, John a. et James H. Kuklinski (1990), Information and the Democratic Process, Urbana, University of Illinois Press, 1990.
Firmo-Fontan, Victoria (2004), “Power, NGOs and Lebanese television” in Naomi, Sakr, Women and Media in the Middle East, London, I.B. Tauris, pp. 169-179.
Harb, Zahera (2016), “Hezbollah, Al-Manar, and the Arab Revolts: Defiance or Survival?” Bullets and Bulletins: Media and Politics in the Wake of the Arab Uprisings, (pp. 165-177), Politics and Media in the Middle East post Arab Spring. UK: Hurst/Oxford, University Press.
Hoare, George et Nathan Sperber (2013), Introduction à Antonio Gramsci, Paris : La Découverte.
Khatib, Linda (2012), Hezbollah's Image Management Strategy, FIGUEROA PRESS, Los Angeles.
Koch, O. (2008) « L’affaire Al Manar en France », S. Mervin (ed.) Le Hezbollah, Etat des lieux, Paris: Actes Sud, pp. 47-64.
Lamloum, Olfa (2008) ‘Le Hezbollah au miroir de ses médias’, in S. Mervin (ed.) Le Hezbollah, Etat des lieux, Paris: Actes Sud, pp. 21-45
Lazarsfeld, Paul F. (1940), Radio and the Printed Page: An Introduction to the Study of Radio and Its Role in the Communication of Ideas. New York: Duell, Sloan, and Pearce.
McCombs, M. E., & Shaw, D. L. (1972), “The Agenda-Setting Function of Mass Media”. Public Opinion Quarterly, 36, 176-187.
Meier, Daniel (2013-2014), « Qu’est-ce que le Hezbollah ? », Les Cahiers de l'Orient 2013/4 (N° 112), pp. 35-47.
Monière, Denis (1999), Démocratie médiatique et représentation politique, Presse de l'Université de Montréal.
Nayef, Krayem, ‘Al Manar: Qusat al Tassis…’ [‘Al Manar: the story of its establishment …’], Assafir, 28 December 2004.
Strindbergand, Andres and Mats Warn (2011), Islamism, Polity Press.
Wolton, Dominique (1993), Eloge du grand public, Paris, Flammarion.