آلر ، جک دیوید (1392)، «انسان شناسی و معنای نمادهای دینی - نمادها برای چیستند؟»، ترجمه: جبار رحمانی، مجله انسان و فرهنگ، شماره4، ص 57-56.
آزاد ارمکی، تقی و غیاثوند، احمد (1381). «تحلیل جامعه شناختی وضعیت دینداری جوانان با رویکرد بیشکلی دین ورزی»، پژوهش نامه دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شهید بهشتی، شماره 35، ص 148-117.
استوار، مجید (1392). انقلاب اسلامی و نبرد نمادها، تهران: نگاه معاصر.
افروغ، عماد،(1380). چشم اندازهای نظری به تحلیل طبقاتی، تهران: فرهنگ و دانش.
ابن خلدون، عبدالرحمن(1375). مقدمة ابن خلدون، ترجمة محمد پروین گنابادی،تهران: انتشارات علمی فرهنگی.
باتامور، تام و آوتویت، یلیام (1392). فرهنگ علوم اجتماعی قرن بیستم، ترجمه: حسن چاوشیان، تهران: نشر نی.
تاجیک، محمدرضا(1377). «غیریت و هویت شکلگیری گفتمان انقلابی در ایران»، پژوهشنامه متین، زمستان، شماره 1 ، ص106-83.
جمشیدیها، غلامرضاو قبادی، علیرضا(1386). «تحلیل جامعه شناختی از مراسم و مناسک دینی با تأکید بر مراسم عاشورا» ، فصلنامه تاریخ اسلام، تابستان، شماره 30 ، ص 37 – 60.
دورکیم، امیل(1383). صور بنیانی حیات دینی، ترجمه: باقر پرهام، تهران: نشر مرکز.
ریتزر، جورج(1394). نظریههای معاصر جامعه شناسی، ترجمهک محسن ثلاثی، انتشارات علمی
رودنبلور، اریک (1387 ). ارتباطات آیینی از گفتگوهای روزمره تا جشنهای رسانهای شده، ترجمه عبدالله گیویان، انتشارات امام صادق.
شوالیه، ژان، گر بر ان، الن( 1387). فرهنگ نمادها، ترجمه: سودابه فضایلی، جلد اول، تهران، انتشارات جیحون.
کیویستو، پیتر (1386). اندیشههای بنیادی در جامعهشناسی. ترجمه منوچهر صبوری. تهران. نشر نی: چاپ ششم.
کوزر، لیوئیس (1385). زندگی و اندیشه بزرگان جامعهشناسی، ترجمه محسن ثلاثی. تهران. انتشارات علمی، چاپ دوازدهم.
گیدنز، آنتونی(1378). جامعه شناسی، ترجمه منوچهر صبوری کاشانی، تهران، نشر نی.
مقصودی، مجتبی و علی پور، جعفر(1390). «بررسی نمادها و آیینهای مشروعیت بخش در برنامههای صدا و سیما با تاکید بر مناسک مذهبی»، فصلنامه مطالعات روابط بین الملل، دوره 4، شماره 14، شماره پیاپی 15، بهار، ص77- 116.
مرشدی زاده، علی(1389). «نمادها و آیینها در ایران پس از انقلاب و نقش آن در همبستگی ملی»، فصلنامه مطالعات ملی، سال نهم، شماره4، پیاپی 36، ص 97-85.
نش، کیت و اسکات، آلن(1395). راهنمای جامعه شناسی سیاسی، ترجمه: قدیر نصری، تهران: پژوهشکده مطالعات راهبردی.
همیلتون، ملکم( 1394). جامعه شناسی دین، ترجمه: محسن ثلاثی، تهران: نشر ثالث.
هوور، استورات و نات لاند، بای (1385 ). باز اندیشی در باره رسانه، دین و فرهنگ، ترجمه: مسعود آریایی، انتشارات صدا و سیما.
Bell, Catherine(2009). , Ritual Theory, Ritual Practice,, Published by Oxford University Press, Inc. 198 Madison Avenue, New York, NY 10016-4314
Bates, Thomas R (1975). ,Gramsci and the Theory of Hegemony, Journal of the History of Ideas ,Vol. 36, No. 2 Apr. - Jun , pp. 351-366
Bourdieu, P. (1999) Structure, Habitus, Practices in Contemporary Social Theory, Anthony Elliot (ed.) Oxford: Blackwell.
Bourdieu, P. (1991a). "Genesis and structure of the religious field",Comparative Social Research, vol 13, 1-44.
Deflem, Mathieu (1991). "Ritual, Anti-structure, and Religion: a Discussion of Victor,Turner's Processual Symbolic Analysis.” Journal for the Scientific .
https://wenku.baidu.com/view/3d5c37befd0a79563c1e72a0
Eller, Jack David(2007). ,Introducing Anthropology of Religion, First published by Routledge 270 Madison Ave., New York, NY 10016 Simultaneously published in the UK by Routledge 2 Park Square, Milton Park, Abingdon, Oxon OX14 4RN
Nelson, James M. (2009). Psychology, Religion, and Spirituality, New York: Springer.
Rossano, Matt J (2009). ,Ritual Behaviour and the Origins of Modern Cognition,volume 19, Issue 2 , June , pp. 243-256.
https://www.cambridge.org/.../ritual-behaviour-and-the-origins-of-modern-cognition/C9.
Wulf, C. (2011). ,Collective emotions in rituals: Elicitation, Transmission, and a “Matthew-effect” London: Routledge.
http://www.polsoz.fu-berlin.de/soziologie.