- آر.دومینیک، جوزف و دی . ویمر، راجر(1384)."تحقیق در رسانههای جمعی"، (کاووس سید امامی، مترجم)، تهران، انتشارات سروش و مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامهای.
- بیچرانلو، عبدالله (1388)."تصویرسازی و کلیشهسازی هالیوود از مسلمانان"، فصلنامه رسانه، سال بیستم، شماره 3، پاییز 1388.
- پراتکانیس، آنتونی و آرنسون، الیوت ( 1380 )" عصر تبلیغات؛ استفاده و سوء استفاده روزمره ازاقناع"، ترجمه کاووس سید امامی و محمد صادق عباسی، تهران: نشر سروش.
- رهبر، مصطفی و گوهریان، الهام (1396). "بررسی میزان پایبندی مطبوعات ایران به عینیگرایی"، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، مقاله 8، دوره 13، شماره 47، تابستان 1396، صفحه 215-240
- سلطانیپور، سمانه(1390)." بررسی مقایسهای بیطرفی در انتشار اخبار ایران در شبکههای بیبیسی فارسی، من و تو، تلویزیون سراسری و شبکه خبر ایران"، پایاننامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات گرایش روزنامه نگاری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
- سورین، ورنر، جی و دبلیو. تانکارد (1381)." نظریههای ارتباطات"،ترجمه علیرضا دهقان. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- شعار غفاری، پرویز (1373)،" تبلیغات خبری و منافع ملی"، فصلنامه رسانه، ویژهنامه آموزشی شماره 1، فصلنامه مطالعاتی تحقیقاتی وسایل ارتباط جمعی.
- شکرخواه، یونس (1388)."خبر" ، تهران، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها، چاپ یازدهم به صورت e-book.
- صبوری خسروشاهی، حبیب، ریختهگرزاده تهرانی، محمدباقر (1392). بررسی عوامل موثر بر اعتماد به رسانه ملی، نشریه مطالعات علوم اجتماعی ایران: تابستان 1392، دوره 10، شماره 37
- گریفیتس، مارتین (1388)، دانشنامه روابط بینالملل و سیاست جهان، ترجمة علیرضا طیب، تهران: نشر نی.
- محمد صادق دهقی، مصطفی (1389)، "بررسی تطبیقی بخش 60 دقیقه شبکه تلویزیونی بیبیسی فارسی و اخبار 21 شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران"، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته تحقیق در ارتباطات، دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
- محمدینیا، علیرضا (1392)." عوامل موثر بر اعتماد مخاطبان شهرستانهای جنوب شرق استان تهران به اخبار 18/30 شبکه 5 سیما"، تهران، دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی، پایان نامه کارشناسی ارشد.
- معتمد نژاد، کاظم ؛ معتمدنژاد، رویا (1387)، حقوق حرفهای روزنامه نگاران. تهران: انتشارات دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
- معتمدنژاد کاظم، منصفی ابوالقاسم (1368) "روزنامهنگاری (با فصلی جدید در روزنامهنگاری انتقادی)؛ تهران: انتشارات سپهر.
- معتمدنژاد، کاظم و معتمدنژاد، رویا (1386 )، حقوق ارتباطات، تهران: نشر دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
- مککوایل، دنیس(1388). درآمدی بر نظریه ارتباطات جمعی، ترجمه پرویز اجلالی، تهران: نشر دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
- مهدیزاده، محمد (1380)، "تصویرسازی منفی رسانههای غرب از جهان اسلام و ملل شرق"، فصلنامه رسانه، ، سال 12، شماره 47.
Chun-Fang Chiang & Brian Knight, (2011). "Media Bias and Influence: Evidence from Newspaper Endorsements," Review of Economic Studies, Oxford University Press, vol. 78(3), pages 795-820, view date: 12/15/2017
Groseclose, Tim and Milyo, Jeffrey (2005), A Measure of Media Bias”,The Quarterly Journal of Economics,Vol. 120, No. 4 (Nov., 2005), pp. 1191-1237
Garcia-Piresyو Armando, Kindzو Hans Jarle, and Sørgard وLars, (2013) “News Sources and Media Bias”, Working Paper No 21/12, SNF project no 1411, INSTITUTE FOR RESEARCH IN ECONOMICS AND BUSINESS ADMINISTRATION,BERGEN, AUGUST 2012,ISSN 1503-2140
Larcinese, Valentino & Puglisi, Riccardo & Snyder Jr., James M.,( 2011). "Partisan bias in economic news: Evidence on the agenda-setting behavior of U.S. newspapers," Journal of Public Economics, Elsevier, vol. 95(9-10), pages 1178-1189, October.
Pingree, Raymond(2008)" IS THERE TRUTH OUT THERE? NEUTRAL REPORTING AND EPISTEMIC POLITICAL EFFICACY" ,
http://proquest.com
Taylor, Philip M. (2003). Munitions of the Mind: A History of Propaganda from the ancient world to the present day, Third Edition, Manchester university press
Thurbil Yat, Gai(2007) A literature review of the factors impacting on objectivity in news journalism. Submitted in partial fulfilment of the requirements for the Degree of Magister Artium in Media Studies in the Faculty of Arts at the Nelson Mandela Metropolitan University.