ابطحی، سیدحسن، (۱۳۸۳). آموزش وبهسازی سرمایههای انسانی، چاپ اول، تهران: انتشارات پویند.
حسن پور، مرضیه. حسن زاده، اکبر؛ قائدی، فاطمه و باقری، مریم (1394)، «مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری»، نشریه پرستاری ایران، دوره 28، ش 93.
خسروی پور، الهام و خسروی پور، بهمن (1394)، «خلاقیت و نوآوری استلزامات آموزش عالی کارآفرین»، کنفرانس بین المللی مدیریت، فرهنگ و توسعه اقتصادی.
زالی محمدرضا؛ مدهوشی، مهرداد و کردنائیج، اسداله (1386)، «ارزیابی مشخصههای کارآفرینی دانشجویان (مورد مطالعه: دانشگاه مازندران)»، مدرس علوم انسانی، دوره یازدهم، شماره 55.
سعیدی رضوانی، محمود؛ محمدحسین زاده، معصومه؛ کشیب، علی و باغگلی، حسین (1399). «تبیین عوامل مرتبط با نگرش دانش آموختگان به پدیده اشتغال (مطالعه موردی: دانشگاه فردوسی مشهد)». اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال.
صالحی عمران، ابراهیم و قنواتی، لیلا (1389)، «بررسی بار آموزشی اعضای هیئت علمی دانشگاه مازندران»، مطالعات تربیتی و روانشناسی، دوره یازدهم، ش 2.
غنچی، مستانه، حسینی، محمود و حجازی، یوسف (1391)، «تحلیل عاملی مؤلفههای مـدیریتی تأثیرگذار بر کیفیت آموزش عالی از دیدگاه اعضای هیئت علمی پردیسهای کشاورزی دانشگاه تهران»، پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، دوره پنجم، ش 2.
فاضلی، نعمت اله (1383)، «بررسی تطبیقی فرهنگ دانشگاهی ایـران و بریتانیا: مطالعهای انسانشناختی در علل ناکارآمدی آموزش دانشگاهی در ایران»، نامه انسانشناسی، دوره اول، ش 33.
فانی، رسول؛ معلمی، عبدالرحمن؛ اسماعیل لو، یاسر و ایوبیان، علی(1391). «خلاقیت و توانمندی دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی در بحث اشتغال»، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، سال اول، شماره 4.
قاسمیان، الهام (1393)، «بررسی نقش آموزشهای مهارتی بر میزان اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی با کمک تکنیک معادلات ساختاری»، مهارت آموزی، دوره سوم، ش 11.
کاظمی، عباس و همکاران (1396). مطالعات فرهنگی و اجتماعی کلاس درس دانشگاهی. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
مجتهدزاده، ریتا؛ محمدی، آیین و امامی، امیرحسین (1389)، «مسئله اشتغال دانش آموختگان آموزش عالی و ضرورت توجه به مهارتهای اشتغال زای بازار کار»، فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، سال پنجم، ش 3.
مدهوشی، مهرداد و نیازی، عیسی (1389)، «بررسی و تبیین جایگاه آموزش عالی ایران در جهان». فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، دوره دوم، ش 4.
مرجانی، بهناز. (1385). «نگره انتقادی در آموزشوپرورش». فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دوره دوم، ش 1.
مهدی، رضا و باران، سپیده(1398)، «تحلیل جایگاه آموزشهای فنیوحرفهای و مهارتی در نقشه جامع علمی کشور»، فصلنامه علمی کارفن، سال اول، شماره 46.
میرفخرالدینی، سیدحیدر، اولیا، محمدصالح و جمالی، رضا (1388)، «مهندسی مجدد مدیریت کیفیت در مؤسسات آموزش عالی: مطالعه موردی دانشـجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد»، پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، دوره پانزدهم، ش 3.
Baum, S., Ma, J., & Payea, K. (2013). "Education Pay" The Benefits of Higher Education for Individuals and Society. CollegeBoard, PP1-48, aviable frome:www. collegeboard. Org.
De Wit H. (2011). Trends, issues and challenges in internationalization of higher education. The Netherlands: Centre for Applied Research on Economics and Management, School of Economics of the Hogeschool van Amsterdam.Friedman, T.L. (2005). The World Is Flat: A Brief History of the 21st Century. New York: Farrar, Strauss and Giroux.
Galloway, S. (2012), Reconsidering Emancipatory Education: Staging a Conversation Between Paulo Freire and Jacques Rancière. Educational Theory, 62: 163–184. doi: 10.1111/j.1741-5446.2012.00441.x,
Higgins, S., Hall, E. & others, (2005). The Impact of School Environments: A literature review: The Centre for Learning and Teaching, School of Education, Communication and Language Science, University of Newcastle.
Naris S, Ukpere WI (2009). The effectiveness of the HR Code: staff development and training at the Polytechnic of Namibia. Afr. J. Bus.
Ornstein, P. A., Shapiro, L. R., Clubb, P. A., Follmer, A., & Baker-Ward, L. (1997). The influence of prior knowledge on children’s memory for salient medical experiences. In N. Stein, P. A. Ornstein, C. J. Brainerd, & B. Tversky (Eds.), Memory for everyday and emotional events (pp. 83–111). Mahwah, NJ: Erlbaum.