- آقاداوود، سیدرسول؛ حاتمی، محمود؛ حکیمی نیا، بهزاد (1389)، بررسی عوامل مؤثر بر نوآوری سازمانی در میان مدیران، فصلنامه تخصصی علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر، سال 4، شماره 11.
- پژوهنده، محمدحسین (1394)، موانع تحقق اقتصاد مقاومتی، پژوهشهای اجتماعی اسلامی، سال 21، شماره 3: 238-185.
- پورکاظمی، محمد حسین و شاکری نوائی غلامرضا (1383)، بررسی فرهنگ سازمانی دانشکدههای مدیریت دانشگاههای تهران و نقش آن در بهرهوری دانشکدهها، ویژه نامهمدیریت، شماره 36، 37-63.
- تیموری، هادی؛ شائمی، علی و زارعی، مریم (139)، رابطه ابعاد هوش سازمانی و کارآفرینی سازمانی، فصلنامه مطالعات مدیریت، سال بیست و پنجم، شماره 83: 134-115.
- جعفری، محمدباقر و امیرنژاد، قنبر (1396)، بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی (براساس مدل هافستد) بر خلاقیت، خطمشیگذاری عمومی در مدیریت، دوره 8، شماره 26: 89-79.
- جهانگیری، علی؛ کلانتری ثقفی ربابه (1387)، بررسی و سنجش ویژگیهای کارآفرینی برای مدیران، توسعه کارآفرینی، سال اول، شماره 1، صص 87-110.
- حسینپور، داوود؛ اصغری اقدم، بهرام و محجوب، علی (1392)، تأثیر فرهنگ سازمانی بر یادگیری سازمانی و خلاقیت دبیران، سال چهارم، شماره 11 و 12: 70-57.
- حقیقت منفرد، جلال؛ هوشیار، آیلر (1389)، بررسی رابطه ی بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش، فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت و منابع انسانی صنعت نفت، 4 (11)، 65-87.
- ربیعی، علی و صادقزاده، حکیمه (1391)، بررسی رابطه سرمایه اجتماعی بر کارآفرینی، فصلنامه رفاه اجتماعی، سال یازدهم، شماره 41: 221-191.
- رضائیان، علی و نائیجی، محمدجواد (1396)، هوش فرهنگی در تعامل با کارآفرینی استراتژیک، مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 9: 34-15.
- کشاورزی، علی حسین؛ یوسف رمضانی (1389)، بررسی رابطه بین فرایند مدیریت دانش و شاخصهای فرهنگ سازمانی از دیدگاه رابینز، نشریه چشم انداز مدیریت دولتی، شماره 3، 25-46.
- صادقی مالامیری، منصور و لطفالهزاده، منصور (1389)، بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر خلاقیت، توسعه انسانی پلیس، دوره 7، شماره 29: 121-105.
- صفری، سعید؛ عباسی، رضا و سلطانیعلیآباد، مژگان (1395)، شناسایی شاخصهای ارزیابی عملکرد و کارآفرینی سازمانی،فصلنامه رشد فناوری، سال دوازدهم، شماره 46: 67-61.
- صمدآقایی، جلیل(1387)، سازمانهای کارآفرین، انتشارات مرکز آموزش کارآفرینی.
- طالقانی، محمد و طالقانینزاد، سارا (1395)، بررسی نقش مدیریت راهبردی در کارآفرینی سازمانی، مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 27: 293-271.
- طبوسا، غلامعلی، محبوب سیامک؛ اسمعیلی گیوی، محمدرضا؛ اسمعیلی گیوی، حمیدرضا (1388)، بررسی تأثیر فرهنگ کارآفرینانه سازمانی بر خلاقیت و نوآوری در کتابخانههای عمومی کشور، تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانههای عمومی، 16 (1)، صص 5-22.
- عباسآباد عربی، احسان؛ بابائیانپور، مرضیه و فکری، رکسانا (1393)، مدل مفهومی اقتصاد مقاومتی با تأکید بر الگوی چابکی سازمانها، فصلنامه راهبرد، سال 23، شماره 71: 100-79.
- عسگریان، محمد (1388)، مفهومسازی فرهنگ سازمانی، توسعه انسانی پلیس، دوره 6، شماره 24: 124-101.
- عفیفی، رامین (1397)، مطالعه رابطه فرهنگ و کارآفرینی، مدیریت فرهنگی، دوره 11، شماره 39: 13-1.
- قهرمانی، محمد؛ پرداختچی، محمدحسن و حسینزاده، طاهر (1389)، فرهنگ سازمانی و رابطهی آن با کارآفرینی سازمانی، چشمانداز مدیریت دولتی، شماره 1: 39-25.
- مؤمنی، منصور و فعال قیومی، علی(1389)، تحلیلهای آماری با استفاده از Spss، تهران: علم و دانش.
- میرابی و کردلوی (1389)، اثرپذیری کارآفرینی در سازمان از ساختار سازمانی، فصلنامه مدیریت کسبوکار، شماره 8، سال دوم: 169-149.
- نوروسیس، ماریجا (1387)، آنالیز آماری دادهها باSpss15 ، ترجمه اکبر فتوحی و فریبا اصغری، تهران: کانون نشر علوم.
- هزارجریبی، جعفر؛ ابراهیمی مریم، 1389، بررسی و مقایسه رابطه ی بین ویژگیهای کارآفرینی شاغلین سازمانی (زن و مرد) و رضایت شغلی، جامعه شناسی کاربردی، 21 (40)، شماره 4، صص 1-18.
- A.Turró, et al., (2013). Culture and innovation: The moderating effect of cultural values on corporate entrepreneurship, Technol. Forecast. Soc.Change. http://dx.doi.org/10.1016/j.techfore.2013.10.004
- Afshar Jahanshahi, A., Nawaser, K., & Brem, A. (2018). Corporate entrepreneurship strategy: an analysis of top management teams in SMEs. Baltic Journal of Management, 13(4), 528-543.
- Antoncic, J. A., Antoncic, B. A., )2011(. Employee satisfaction, intrapreneurship and firm growth: a model, Industrial Management & Data Systems. Vol. 111 No. 4. pp. 589-607.
- Anderson, J.C. and Gerbing, D.W. (1988). Structural equation modeling in practice: a review and recommended two-step approach.Psychological bulletin, 103)3(, 411-423.
- Bhardwaj, B. R., Sushil and K. Momaya, (2011). Drivers and enablers of corporate entrepreneurship: Case of a software giant from India, Journal of Management Development Vol. 30 No. 2, pp. 187-205.
- Boo, S., Busser, J., & Baloglu.S. (2009). A model of customer-based brand equity and its application to multiple destinations.Tourism management, 30(2), 219-231.
- Brazeal, D.V., (1993). Organizing for internally developed corporate ventures. J. Bus. Venturing 8, 75–90.
- Basu, A., Altinay, E, (2002). Henley Business School University of Reading Whiteknights Reading RG6 6AA United Kingdom, www.henley.reading.ac.uk
- Boukamcha, F. (2019). The effect of transformational leadership on corporate entrepreneurship in Tunisian SMEs. Leadership & Organization Development Journal, 40(3), 286-304.
- Chin, W. W. (1998). The partial least squares approach to structural equation modeling. Modern methods for business research, 295(2), 295-336.
- Covin, J.G. and Slevin, D.P. (1990). New venture strategic posture, structure, and performance: an industry life cycle analysis, Journal Of Business Venturing, 5 ( 2), 123.
- Darroch, Jenny (2005). Knowledge management, innovation and firm performance,Journal of Knowledge Management.9(3), 101-115.
- Faircloth, J.B. (1996). The impact of the development and management of brand equity. Doctroral Dissertaition. Mississippi State University.
-george, G., & Zahra, S. A. (2002). Culture and its consequences for entrepreneurship. Entrepreneurship theory and practice, 26(4), 5-8.
- Guth, W.D. and Ginsberg, A. (1990). Guest editors’ introduction: corporate entrepreneurship, StrategicManagement Journal, Vol. 11 No. 1, pp. 5-15.
- Hisrich, R.D., Peters, M.P., (1986). Establishing a new business venture unit within a firm. J. Bus. Venturing, 1, 307–322.
- Hayton, J., (2005). Promoting Corporate Entrepreneurship through human resource management practices: A review of empirical research, Human Resource Management Review, 15, p. 21–41.
- Kanter, R.M., (1985). Supporting innovation and venture development in established companies. J. Bus. Venturing, 1, 47–60.
- Knight, G.A. (1997), Cross-cultural reliability and validity of a scale to measure firm entrepreneurial orientation, Journal of Business Venturing, Vol. 12 No. 3, pp. 213-25
- Lee, T.S. and Tsai, H.J. (2005). The effects of business operation mode on market orientation, learning orientation and innovativeness, Industrial Management Data Systems, Vol. 105 No. 3, pp. 325-48.
- Luke, B., Kearins, K., Verreynne, M. L, (2011). Developing a conceptual framework of strategic
Entrepreneurship, International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research, Vol. 17, No. 3, pp. 314-337
- Lumpkin, G.T. and Dess, G.G. (1996). Clarifying the entrepreneurial orientation construct andlinking it toperformance, Academy of Management Review, Vol. 2 No. 3, pp. 135-72.
- Morris, M.H. and Paul, G.W. (1987). The relationship between entrepreneurship and marketing in established firms, Journal of Business Venturing, 2 (3),. 247.
- Muzyka, D.F., de Koning, A.J. and Churchill, N.C. (1995). Entrepreneurial transformation: a descriptive theory, in Bygrave, W.D., Bird, B.J., Birley, S., Churchill, N.C., Hay, M.G., Keeley, R.H. and Wetzel, W.E.J. (Eds), Frontiers of Entrepreneurship Research, Center for Entrepreneurial Studies, Babson Park, MA, pp. 637-51.
- Nunnally, J.C. (1978). Psychometric theory. (2rd ed), New York: McGraw-Hill.
- Özdemirci, A., Behram, N. K, (2014). Linking Human Resources Practices to Corporate Entrepreneurship: The Mediating Role of Perceived Organizational Support, Business Management and Strategy, Vol. 5, No. 1
- Stevenson, H.H., Roberts, M.J. and Grousbeck, H.I. (1989). Business Ventures and the Entrepreneur, Irwin, Homewood, IL.
- Schollhammer, H. (1982). Internal corporate entrepreneurship, in Kent, C.A., Sexton, D.L. and Vesper, K.H. (Eds), Encyclopedia of Entrepreneurship, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ, pp. 209-29.
- Ribeiro-Soriano, D., & Urbano, D. (2009). Overview of collaborative entrepreneurship: an integrated approach between business decisions and negotiations. Group Decision and Negotiation, 18(5), 419-430.
- Vesper, K.H. (1984). Three faces of corporate entrepreneurship, in Hornaday, J.A., Timmons, J.A. and Vesper, K.H. (Eds), Frontiers of Entrepreneurship Research, Babson College, Wellesley, MA, pp. 294-320.
- Wasko, M. M., & Faraj, S. (2005). Why should I share? Examining social capital and knowledge contribution in electronic networks of practice. MIS quarterly, 35-57.
- Wixom, B. H., & Watson, H. J. (2001). An empirical investigation of the factors affecting data warehousing success. MIS quarterly, 17-41.
- Zahra, S.A. (1993). Environment, corporate entrepreneurship and financial performance:a taxonomic approach, Journal of Business Venturing, 8 (4), 319-40.
Zahra, S. A., Hayton, J. C., & Salvato, C. (2004). Entrepreneurship in family vs. non-family firms: A resource-based analysis ofthe effect of organizational culture. Entrepreneurship Theory and Practice, 28(4), 363–381